دسته‌بندی نشده

بررسی تلویزیون های curve

ممکن است هنگامی که شما تصمیم می‌گیرید تلویزیون بخرید اولین چیزی که به ذهنتان خطور کند انتخاب میان تلویزیون های صفحه تخت و منحنی باشد. امروزه با توجه به تعدد برندهای سازنده تلویزیون انتخاب از بین گزینه‌‌‌‌های مختلفی که پاسخگوی نیازهایمان باشد کار چندان آسانی نیست. از عمده تفاوت‌‌‌‌های مدل‌‌‌‌های گوناگون تلویزیونی می‌توان به ظاهر آن‌ها اشاره کرد. فارغ از تفاوت نمایشگر تخت و منحنی، باید بدانیم تلویزیون‌‌‌‌های خمیده بیشتر جزو محصولات رده بالا به شمار می‌روند. تلویزیون‌‌‌‌های منحنی یا خمیده (Curved) دارای قابلیت‌‌‌‌هایی هستند که مزایا و معایب خاصی به آنها می‌بخشد. در این مطلب ما به شرح ویژگی‌‌‌‌ها و مقایسه میان تلویزیون های صفحه تخت و منحنی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تلویزیون منحنی یا خمیده چیست؟

بیایید ابتدا به تعریف نمایشگرهای منحنی یا خمیده بپردازیم. نخستین مطلبی که لازم است در مورد این نمایشگرها بدانیم این است که از ورود آن‌ها به بازار محصولات صوتی و تصویری مدت زیادی نمی‌گذرد. ناگفته نماند به باور برخی از کارشناسان این قلمرو از صنعت لوازم خانگی، طراحی این تلویزیون‌‌‌‌ها در نوع خود انقلابی بزرگ در تولید تلویزیون هوشمند است. چرا؟ چون سبب تغییرات فراوانی در تلویزیون می‌شود. البته همینجا ذکر این نکته ضروری است که اینگونه تلویزیون‌‌‌‌ها منتقدان پر و پا قرصی هم دارند.

در بررسی پیشینه و نقطه آغاز پیدایش تلویزیون‌‌‌‌های منحنی درمی‌یابیم که نخستین نمونه‌های آن در سال 2013 ساخته و به بازار عرضه شد. در 2014 مدل‌‌‌‌های تازه تلویزیون با پنل خمیده در ابعادی گسترده‌تر و با نمایشگرهای منحنی LCD روانه بازار کالاهای خانگی شدند. پس از آن تلویزیون oled منحنی هم ساخته شد و به فروشگاه‌ها و خانه‌ها راه پیدا کرد. کاملاً طبیعی بود که با طراحی و شمایل نو، کاربران زیادی به سوی این محصولات جذب شوند. ولی از همان زمان این پرسش پیش آمد که تلویزیون‌‌‌‌های تخت چه ایرادی داشتند که لازمه رفع آن تولید چنین تلویزیون‌‌‌‌هایی بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *